İmplantın zararları var mıdır?

İmplant tedavisi görecek hastaların genel olarak sorduğu soru “İmplantın zararları var mıdır?” oluyor.
Dental implantlar, diş eksikliklerini ortadan kaldırmak için tasarlanmış titanyumdan yapılmış “yapay diş kökleridir.”

İmplant, titanyum vida, abutment ve protez olarak 3 parçadan oluşur. İmplantın titanyumdan yapılan ve diş kökü görevi üstlenen tarafı kemiğin içinde kalan kısmıdır. Protez dayanağı (Abutment) kemik içindeki titanyum köke vidalanan ve üstüne takılacak olan proteze destek oluşturur.

Dental implantların hemen hemen hepsi titanyumdan üretilmekte. Titanyum, vücutta herhangi bir alerjik reaksiyon oluşturmadan, kemikle kaynaşabilme özelliğine ve çiğneme kuvvetlerine direnç gösterebilecek dayanıklılığa sahip bir materyaldir.

DOÇ. DR. ÜMİT YOLCU: “İMPLANTIN VÜCUDA HİÇBİR ZARARI YOKTUR”

İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Cerrahisi Ana Bilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Ümit Yolcu, implantın yapay diş kökü olduğunu söyleyerek, implantın vücuda hiçbir zararı olmadığını belirtti.
Doç. Dr. Yolcu, “İmplant, başarı şansı oldukça yüksek bir tedavi yöntemidir, hem hastaların hem de hekimlerin yüzünü güldürücü bir tedavi şeklidir. Dental implantlar deyince yapay diş kökü anlaşılmalıdır. İmplantların şekilleri vidaya benzemektedir ve çene kemiğine döndürülerek yerleştirilmektedir. Tedavi yöntemi olarak implantı seçerken dikkat etmemiz gereken durumlar söz konusudur. Birincisi, implant çene kemiklerin içine yerleştirildiği için çene kemiğine implantı yerleştirelebilecek nitelikte ve yeterlilikte çene kemiğinin olması gerekmektedir. İkincisi, hastaların sistematik hastalıklara sahip olup olmamasıdır. Yüksek tansiyon gibi bir takım hastalıklar durumu engel olabilmektedir. Eğer ki bu hastalıklar kontrol altına alınmışsa implant yapılmasına hiçbir sorun teşkil etmez. Hemen hemen çoğu sistemik hastalıkta implant uygulamaları başarıyla yapılabilmektedir” şeklinde konuştu.” dedi.

Ümit Yolcu, “İmplantta başarı şansının 5 yıllık takiple yüzde 90-98 civarındadır. İmplantın ömrü dişimizin ömrü kadardır. Dişlere bakmazsanız çürük, diş eti hastalığı olur. Bu gibi nedenlerle dişi nasıl kaybediyorsanız implanta bakmazsanız çürük oluşmaz yalnız implant diş etinin yüzeyi açılır ve implant kayıpları yaşanabilir” dedi.

İMPLANT TEDAVİ SONRASI

İmplant tedavisi sonrası, ağız hijyenine dikkat edilmesi önemlidir. Rutin diş fırçalamanın haricinde, diş doktorunun tavsiye ettiği özel ipler, arayüz fırçaları ve ağız duşları kullanılarak implant uygulanmış bölgenin temizliği sağlanmalıdır. Yine düzenli olarak kontrollere gidilmesi önemlidir. Tavsiye edilen kontrol süreci ilk iki yıl 6 ayda bir, daha sonrasında da senelik kontrollere gitmektir.

İMPLANT UYGULAMADA BAŞARI ORANI?
Hasta sağlıklı olmalı, hastanın iyileşme gücü olmalıdır. Misal, hasta kontrol edilmeyen şeker hastası ise, yarı-iyileşme komplikasyon yaratabilir. Bu hastalık implantların yerleştirilmesi tamamlandıktan sonra gelişirse de implantların gelecekteki durumlarında komplikasyonlara yol açabilir. İmplantların ağızda otuz yıldan fazla sorunsuz kaldığı görülmüştür. İmplantın ömrü bir çok etkene bağlıdır. Hastanın sağlığı ve implantların iyi bakımı bunların ikisidir.

İmplant vidası kemik ile kaynaşmazsa (osseointegre) ne olur?
Doğru implant ve yöntem kullanılması durumunda böyle bir olasılık yok denecek kadar azdır. Bu tip bir başarısızlık genellikle cerrahi operasyonu takip eden ilk 6 ay içinde ortaya çıkar. Böyle bir durumda diş çekimi kadar kolay bir işlem ile implant yerinden çıkartılmalıdır. Bu bölgedeki kemiğin iyileşmesini takiben yeni bir implant konulabileceği gibi, klasik tip protezlerden birisi de tercih edilebilir. Ancak, genellikle, 2’den fazla implant konulan vak’alar da arta kalan implantlar protezin de yeniden tasarlanması ile hizmet vermeye yeterli olmaktadır.

One thought to “İmplantın zararları var mıdır?”

• M. Büyük

10 Eylül 2017 at 03:40

İleride bende implant düşünüyorum. Bakalım. Bilgiler için teşekkürler…

Cevapla